Większość badań potwierdza, że im wcześniej dziecko będzie miało kontakt z drugim językiem obcym, tym ma większe szanse na władanie nim jak swoim własnym.
Dziecko, które zacznie uczyć się języka nawet od niemowlęcia (zdolność ta naturalnie zanika po 7-8 roku życia) jest w stanie – na całe życie - uzyskać wymowę porównywalną z rodzimym użytkownikiem języka, czyli praktycznie bez żadnych naleciałości akcentowych.
Wielu ekspertów z dziedziny lingwistyki przypisuje tę zdolność zmianom, jakie zachodzą w ciągle rozwijającym się mózgu małego dziecka, który właśnie w tym okresie tworzy nowe, neurologiczne połączenia za każdym razem, gdy dziecko aktywnie funkcjonuje w otoczeniu nowego języka.
Oczywiście, dochodzi tu jeszcze kwestia czasu – im więcej lat poświęcimy na naukę języka, tym w nim stajemy się lepsi, zresztą tak, jak w każdej innej dziedzinie nauki czy sportu.
Idąc w ślad za najnowszymi badaniami i osiągnięciami w dziedzinie nauczania języków, zdobytymi podczas ponad 12-letniego prowadzenia szkoły językowej JAGO Ośrodek Nauczania Języków Obcych, postanowiliśmy wykorzystać długoletnie doświadczenie w nauczaniu języków najmłodszych. Dlatego też, w naszym dwujęzycznym przedszkolu zastosowaliśmy innowacyjną metodę całkowitej immersji językowej.
W metodzie tej dzieci spędzają znaczną część lub całość czasu pobytu w przedszkolu używając - lub mając bezpośredni kontakt - z docelowym językiem. Takie całkowite „zanurzenie się” (immersja) w obcym języku już we wczesnym dzieciństwie buduje długotrwałe podstawy językowe.
Udowodniono, że dzieci używają prawej półkuli mózgowej w uczeniu się języków, a zdolność ta zmienia się wraz z wiekiem. Prawa, empiryczna półkula odpowiedzialna za zmysły, przyswaja język z różnego rodzaju źródeł: dźwiękowych, emocjonalnych czy dotykowych oraz w oparciu o praktyczne doświadczenia, natomiast wraz z upływem lat dominującą staje się "dorosła" półkula lewa, oparta o logiczne myślenie.
Równie istotną informacją jest fakt, iż dzieci w wieku przedszkolnym, już od trzylatków, przyswajają język wyłącznie pamięciowo, poprzez działanie "tu i teraz", zatem im częstszy mają kontakt z językiem, tym lepiej.
Dlatego też metoda immersji językowej, stosowana w naszym przedszkolu, gdzie dzieci w zasadzie nie uczą się, lecz doświadczają języka w prawdziwych sytuacjach życiowych w wymiarze ponad 20 godzin tygodniowo, jest bardzo skuteczna.
Na dalsze zwiększenie jej efektywności wpływa też fakt, iż częstymi gośćmi na zajęciach w naszym przedszkolu są odpowiednio dobrani nauczyciele obcojęzyczni (native speakers) pochodzący z Wielkiej Brytanii, USA lub Niemiec, zapewniający dzieciom wzorcowy model wymowy danego języka.
Istotnym czynnikiem dla w pełni bezpiecznego i radosnego przeżywania przez naszych małych podopiecznych dni pełnych wspólnych przygód językowych jest też fakt, iż mający kontakt z dziećmi nauczyciele obcojęzyczni posiadają umiejętność podstawowego komunikowania się w języku polskim.