„Prawidłowe kształtowanie mowy jest
fundamentem wychowania CZŁOWIEKA”
M. Sovak
Szanowni Państwo,
Informujemy, iż z działającego w naszym przedszkolu gabinetu terapii logopedycznej dzieci uczęszczające do przedszkola korzystają bezpłatnie ze wszystkich ofert terapeutycznych (w tym cotygodniowej pracy indywidualnej z logopedą), natomiast pozostali klienci przyjmowani są według proponowanego cennika.
Mowa odgrywa poważną rolę w społecznych kontaktach człowieka z innymi ludźmi. Od umiejętności sprawnego porozumiewania się z otoczeniem, czyli nadawaniem, odbieraniem i pełnym rozumieniem komunikatów słownych zależy wszystko: werbalne sygnalizowanie potrzeb, zawieranie znajomości, powodzenie w szkole, funkcjonowanie w grupie, budowanie trwałych więzi emocjonalnych.
Dlatego, podobnie jak czynimy to w naszym przedszkolu, należy stymulować rozwój mowy już w wieku przedszkolnym, a więc w okresie intensywnego jej rozwoju we wszystkich aspektach.
Niestety, nie zawsze jednak rozwój ten przebiega prawidłowo. Przeprowadzone badania i obserwacje zachowań komunikacyjnych wśród dzieci w wieku przedszkolnym (3-6 lat) wykazują mniejsze lub większe nieprawidłowości w rozwoju mowy.
Dlatego też, potrzeba stworzenia i realizacji profilaktycznego programu logopedycznego, w pełni wdrożonego w naszej placówce wiązała się z obecnym wzrostem potrzeb w otaczającej nas rzeczywistości, dotyczącym przyrostu dzieci potrzebujących pomocy w zakresie rozwoju mowy oraz własnym doświadczeniem zawodowym.
Jesteśmy głęboko przekonani o roli profilaktyki w skutecznym i prawidłowym posługiwaniu się mową dzieci w wieku przedszkolnym oraz świadomi dużych możliwości oddziaływania na ośrodki mowy dziecka do 6 roku życia.
Mając na uwadze powyższe, praca logopedyczna w naszym przedszkolu jest stale obecna i odbywa się w naturalnej formie zajęć zarówno grupowych, jak i codziennej pracy indywidualnej z wymagającymi wsparcia dziećmi.
Dzięki niej, możliwe jest między innymi:
- wczesne wykrycie ryzyka zaburzeń mowy, wad wymowy i podjęcie niezbędnych działań korekcyjnych;
- zapobieganie wymowie międzyzębowej;
- wczesne podjęcie działań korygujących i profilaktycznych wobec dzieci przejawiających określone dysfunkcje w obrębie narządu żucia i aparatu oddechowego;
- objęcie systematyczną terapią logopedyczną dzieci wymagających pomocy w zakresie stwierdzonych zaburzeń i wad wymowy;
- usprawnianie procesu komunikacji językowej;
- wyrównywanie szans edukacyjnych dziecka;
- wzmacnianie wiary we własne możliwości, rozwijanie samoakceptacji i kształtowanie pozytywnej samooceny.
Ponadto, w wyniku realizacji wdrożonego w naszej placówce profilaktycznego programu logopedycznego Państwa dziecko będzie:
- chętnie brało udział w proponowanych zabawach i ćwiczeniach, potrafiąc koncentrować na nich swą uwagę;
- potrafiło ćwiczyć samodzielnie lub w grupie;
- oddychało w sposób prawidłowy;
- potrafiło pionizować język i posiada sprawny aparat artykulacyjny;
- prawidłowo połykać;
- osiągnie sukces terapeutyczny w postaci poprawy stanu mowy lub wymowy;
- posiadać bogaty zasób słownictwa i rozwiniętą mowę opowieściową;
- potrafiło sprawnie komunikować się z otoczeniem, wyrażać swoje poglądy;
- osiągnie sukcesy dydaktyczne na miarę swoich możliwości*
mgr Wisława Glińska
logopeda, wychowawca grupy
Językowe Przedszkole Niepubliczne „Nad Strumykiem”
* realizowany w naszej placówce profilaktyczny program logopedyczny wykorzystuje elementy następujących metod:
- metoda Weroniki Sherbourne,
- metoda Dobrego Startu,
- metoda Bronisława Rocławskiego,
- metoda Marii Montessori,
- metoda kinezjologii edukacyjnej.